Çeviri

16 Ekim 2014 Perşembe

DOĞRULAMA

16 Ekim 2014

Doğrulama doğru yolda olup olmadığımızı gösterir. Yaptığımız işi doğru yapıp yapmadığımız, kazandığımız değerlerin gerçekliğini, proseslerdeki analitik çıkarımların sağlıklı olup olmadığını gösterir. Doğrulama bizim gerçeğe bakan gözümüzdür.

Doğrulama bir girişimci olarak fikirden girişime her aşamada yapmamız gereken bir işlemdir.

Doğrulama parametrelerimiz neler olmalıdır? Elbette her aşamanın parametreleri ayrı ayrı belirlenmelidir:


Doğrulama- Fiziki büyüme I

FİKİR: Bu aşamada en önemli doğrulama kriterimiz fikrimizin özgür bir ortamda, ekonomik parametrelerden bağımsız olarak verilmiş olması ve bize ait olmasıdır.

START UP: Start up aşamasının kendi içinde alt bölümleri vardır: Konuya İş planının doğrulanması başlığından bakarsak: Buradaki en önemli doğrulama kriterleri seçilmiş olan sektör ve pazara ilişkin profil ve rakip analizleridir: ticari değer analizleri, rakip ve ürün analizleri, bu pastadan hedeflenen dilim, sektöre dair fırsat ve tehditler doğru belirlenmiş olmalıdır ki bir sonraki aşamaya geçilebilsin. Burada risk analizi iyi yapılmalıdır ve girişimcinin bir B planı her zaman olmalıdır.

Burada bir sır veriyorum: Girişimcilerin asıl planları aslında B planlarıdır, A planı sektöre girmek için bir başlangıçtır ve bir girişimcinin her zaman sağlam bir C planı vardır. Doğrulama domino taşlarının dizimi gibidir , bir yerdeki eksiklik oradaki taşın düşmesine, o taşın etkisiyle de diğer tüm taşların yıkılmasına neden olur.

Sonrasında başlangıç maliyetleri ve işletme giderlerinin doğru hesaplanması, ürün hizmet fiyatının doğru belirlenmesi ve nihayet başa baş noktasının tüm bu verilerin ışığında doğru belirlenmesidir. Bu konu tabiki genişletilebilen bir çok alt başlığı ve olasılığı içerir.

GİRİŞİMCİLİK EKOSİSTEMİ: Fikrinizin görücüye çıktığı yer, ben de varım dediğiniz, kendinizi tanıttığınız ve uzun dönemde bir parçası olacağınız ortam. Buradaki doğrulama mekanizmanız değerlerinizi doğru tespit etmiş olmanız, o değerler üzerine kurulmuş olan ekosistemi ve o ekosistemde doğru rol modeli seçmektir.

SATIŞ: Burada satış için gerekli doğrulama, ürünün satışı sonucu başa baş noktasından artıya geçildiği andır. Bu nokta ürünün ticari değer kazandığı ileriki dönem için daha büyük ticari değer vaad ettiği andır. Girişimci için tünelin sonundaki ışığın görüldüğü andır. Artık girişimini özgürleştirme vakti gelmiştir, çünkü yürümesini öğrenmiştir.



Doğrulama- Fiziki büyüme II

 

TİCARİ DEĞERİN KORUNMASI VE STABİLİZASYON:Girişimimiz özgürleşmeye hazırdır. Sağlam bir ortaklık yapısına gidilerek, hızlı bir kurumsallaşma sürecine girmek gerekir: Bu aşamanın çok hızlı ve profesyonel bir şekilde yapılması gerekir.
 
Girişimimiz artık bir girişim değil ticari işletmedir. Profesyonel bir satış ekibine, profesyonel bir pazarlama departmanına ve iyi bir growth hackera, profesyonel bir finansçıya ve sektörün analiz edilip, trendlerin ve inovasyonların yakalanabilmesi için iyi bir sektör danışmanına ihtiyacı vardır.
 
İşletmemizde kalite yönetim ve bilgi güvenli sistemide hızlı bir şekilde kurulmalıdır çünkü iskeleti bu sistemler oluşturmaktadır. Organizasyonel yapı bu iskeletin üzerine kurulur.
 
İNOVASYON VE BÖLÜNME: Ticari işletmemiz pazarda belli bir büyüme kapasitesine gelmiş, kendi iç dinamikleri doğrultusunda ticari doygunluğuna ulaşmıştır. Artık inovasyon zamanı veya bölünme zamanı gelmiştir.
 
Fonksiyon değiştirme- ilave fonksiyon kazanma- yeni ürün- yeni bir ihtiyaç/ farkındalık yaratmak- ürünün alt ve üst yardımcı maddelerini üretmek- diğer sektörlerle ortaklık- fonksiyon değiştirme gibi inovasyon çeşitleri  tekrar start up sürecinden başlanarak fiziki büyüme döngüsüne katılır ve burada yine aynı doğrulama sürecine girer.
 
                                Sevda ÇUBUK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder