Çeviri

8 Ekim 2014 Çarşamba

BİR HİKAYEM VAR- I

8 Ekim 2014
Bölüm 1



Bir fikrin doğum sancısı


 

26.02.1979 Ordu doğumluyum. İstanbul'da büyüdüm. Üniversiteyi Denizli'de okudum. Gıda mühendisiyim. Ailemle yaşıyorum. Gençlik dönemimde hayata ve insanlara karşı hep meraklıydım.

 
Kitap okumayı çok severim. Bir yazar olmak benim çocukluk hayalimdi ancak çocuk aklımla bile yazarlıktan para kazanamayacağımı düşünüp, ekmek parasını garanti altına almak için gıda mühendisi oldum. Meslek seçimim çok bilinçli yapılmış bir seçim değildi, lisede matematik bölümünde okudum ve matematik alanında bir meslek seçtim. O dönemlerde gelecek üzerine fazla kafa yormuyordum, çünkü gelecek zaten gelecekti.
 
30. yaşım düğümün koptuğu andı: kariyer getirmeyen orta ölçekli işler, iş bulamama, kurumsal firmalara sıçrayamama, müthiş bir gelecek endişesi, aile kurmamış olmanın verdiği bir geç kalmışlık hissi, bir yanda doğanın sesi- anne olma arzusu ve özel sektörde çalışırken buna hiç vakit kalmaması. Birşeyler yanlış gidiyor ve değişmeli ama değişmesi gereken nedir ya da gerçekten değişme ihtimali var mı? Elimdekilere bakıyorum, bunlarla kazanabileceğim hiç bir şey yok, elim çok zayıf.

İşsiz kaldığım dönemde kafamı kaldırıp etrafıma baktım: haline şükreden çok insan gördüm, daha iyisini aklından bile geçirmeye korkan insanları gördüm. Durdum, hayatımı durdurdum: nefes aldım, nefes aldım, beklemeye karar verdim. Bir dönemeçteydim ve kafam çok karışıktı...
 
Kişisel gelişimime vakit ayırmaya karar verdim: kitaplar okudum, seminerlere katıldım. Öğrenmek için zaman ve emek gerekiyor ama çarpık iş hayatı okul bittikten sonra bu hakkımızı elimizden alıyor. Bu arada daha önce önemini ve değerini farketmediğim bir şey hayatıma girdi: internet, facebook kullanmak ve mail atmak dışında bildiğim bir yer değildi, sörf yapmanın bile tam olarak nasıl olduğunu bilmiyordum: derken internet benim en iyi dostum oldu, youtube'u keşfettim, benim ilk online eğitim deneyimim diyebiliriz. Blog yapmayı ve içerik yazmayı öğrendim, Facebook'ta sayfa oluşturmayı ve yönetmeyi öğrendim.
 
Derken kosgebin girişimcilik eğitimi duyurusu: girişimcilik ilk defa duyduğum daha önce hiç kafa yormadığım bir kelimeydi, bu arada yıl 2013 yaz mevsimi. Şöyle bir araştırdım ve katılmaya karar verdim . Aldığım eğitim sonunda kafamda bir şeyler şekillendi, kendi işimi kurarsam şunlara şunlara dikkat etmeli, şunları yapmalıydım. Bir gıda mühendisi olarak bir gıda işletmesi açmaya hiç niyetim yoktu. Bu arada iş hayatı ile ilgili arayışlarım hala sürüyor, hala tam olarak ne istediğime karar veremiyorum.
 
Katıldığım seminerlerde online kariyer koçluğu hizmeti veren bir firma ile tanışıyorum. Seminere katılan kariyer koçu 1 saatlik toplu bir kariyer koçluğu eğitimi veriyor ve drama dersi şeklinde bir beyin fırtınası yapıyor.Bu workshop hoşuma gitti ve online olarak bu danışmanlık firmasından destek almaya karar verdim. Siteye üye oldum: karakter analizi, geleceğe yönelik düşünceler hayaller ve değerlerim üzerine kurulu bir sanal testten geçtikten sonra size bir döküm veriyorlar, devam etmek isterseniz buradan sonra başka testlere geçiyorsunuz. Ben ilk aşamayı kendim için yeterli gördüm. Yıl 2013 - bu test sonucunu üzerinde oynama yapmadan sizlerle paylaşıyorum:
 
                                       
                                         Sevda ÇUBUK





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder