Çeviri

8 Ekim 2014 Çarşamba

BİR HİKAYEM VAR- III

8 Ekim 2014
Bölüm 3


Bir fikrin doğum sancısı


Sonra ağ pazarlama serüvenim var: Amway, itiraf ediyorum girişimcilik kursuna gitmeseydim doğrudan satış iş modeli ile ilgilenmezdim, buna cesaret edemezdim. Girişimcilik eğitimi gözümün üzerindeki perdeyi kaldırdı ve ben de bir vizyon oluşturdu, yepyeni bir kapı açtı, aradığım taze kan buydu.
 
Şimdi Amway ile tanışma hikayem: '' 2013 Eylül ayı ...
 
Marka yönetimi eğitimindeyim. Eğitim gayet heyecanlı ve keyifli geçiyor. Marka demek inanç demek, yaşam boyu sürdürülecek bir misyon demek. Markamızı gözümüz gibi korumalıyız, her zaman arkasında durmalıyız vb… Derken kahve arası verdik, 10 dakikalık kısa bir ara. Arkamda bir bayan var, benden 3-5 yaş büyük, bana bakıyor, merhaba diyor. Kısa bir tanışmanın ardından birbirimize numaralarımızı veriyoruz. 3-5 gün sonra da görüşüyoruz.
 
Kahveler içilirken hayattan, işten güçten bahsediyoruz. Benim ciddi arayışlarım var o sıralar, bir mucize olsa ben başka bir iş hayatında olsam, zorunlulukların değil, istediklerimin peşinde koşsam, para kazanmak bu kadar zor olmasa, başka bir yolu olsa diye dualar edip duruyorum. Özel sektörün dengesizliğinden, hayhuyundan, özensizliğinden, agresifliğinden bıkmışım, kendime sığınacak sakin ve güvenli bir liman arıyorum. Kuantuma şükürler olsun…Evrene söylüyorsun, nerde olursan ol gelip seni buluyor . Dünyayı düşüncelerimizle dizayn ediyoruz haberimiz yok.
 
Gelelim yeni arkadaşıma, sohbet esnasında bana bir projeden, yeni bir iş modelinden bahsediyor. 21. yüzyıl ekonomisinin beslediği, hiçbir krizin yıkamayacağı tek iş modeli. Ağ Pazarlama iş modeli … Daha önce duyduğum bir kavram değildi, dinleyince çok ilgimi çekti. Hemen eve geldim, 1 hafta boyunca kimselere söylemeden internette araştırdım. Saadet zincirleri, titanlar, geleneksel iş modelleri, ekonomiler, Robert Kiyosaki’ler, Bill Gates’ler, bir sürü işadamı ve devlet yöneticisi videolarda bu sistemi anlatıyor. Tamamen başka bir dünya. Dünyada 55 yıl önce başlamış, ben daha yeni duyuyorum, utandım kendimden .. Hemen sisteme üye olup, mercek altına almaya başladım … ''

 
Amway'in kendi misyonumu keşfetmemde ve ticari olarak ileriyi görmemde çok büyük etkisi olmuştur. Global bir firmanın kalite algısını tanımak, markasına ve hikayesine olan inancını her yayınında ve ürününde tekrar keşfetmek çok keyifli. Bu arada Network 21 sürekli eğitim merkezi çatısı altında liderlik ile ilgili, satış yöntemleri, ürün eğitimleri, seminerler, Türkiye'nin ve dünyanın birçok yerinden başarılı olmuş kişilerin- insani değerlerde ortak aynı zamanda kendilerine özgü bir sürü yaşam ve başarı hikayesini dinledim. Bu arada Network 21 Liderlik organizasyonunun kurucusu sevgili Jim Dornan'ı sevgiyle anıyorum. Dünyada ve Türkiye'de ağ pazarlamaya vizyoner bir bakış getirmiş, bir çok değerli insanı bu oluşum içine zekası, kalitesi, hümanizmi ve bilgisi sayesinde katmıştır. Jim Dornan'ın ağ pazarlama ile ilgili yazdığı çok değerli bir litabı ve benim bu kitap üzerine yazdığım bir yazıyı sizlerle paylaşıyorum:
 
'' BASİT AMA BARİZ DEĞİL,Jim DORNAN
 
Network Marketing Buz Dağının Görünmeyen Kısmı …
40 yıllık bir deneyim, Amway işine adanmış bir kitap … Jim Dornan bir uçak mühendisi olarak çıktığı kariyer yoluna, Amway iş fırsatı ile tanıştıktan sonra bir lider olarak devam etmeye karar verdi. Network Twentyone (N21) Eğitim ve Destek organizasyonunu kurarak, bu iş olanağını bir çok ülkeye taşıdı. Böylece Network Twentyone, içinde Türkiye’nin de bulunduğu dünya çapında liderler kulübü haline geldi.
 
Network Marketing hakkında A-Z’ye bilgi alabileceğiniz, bu sistemde başarılı olan insanların neden başarılı olduğu, başarısız olan insanların neden başarısız olup, bu işi yarı yolda bıraktığını sistematik bir yaklaşımla inceleyen Jim Dornan, işimizi yaparken uğrayabileceğimiz motivasyon kayıplarını önlemek için de kalıcı çözümler sunuyor. Bu işi masa başında bitirmek isteyenler için ve bu sektörde uzmanlaşmak isteyen insanlar için dev bir eser. Okuduğunuz her şey hoşunuza gitmeyecek çünkü bu işin içinde derinlemesine inanç, emek verme ve çalışma var. Sanılanın aksine bu işe kolay bir fırsat olarak bakan insanlar için gerçeklerle yüzleşmek ağır olabilir.
 
Jim Dornan’dan samimi paylaşımlar ”Ben, benim dışımda birisinin veya başka bir şeyin benim başarı şansımı etkilemediği bir işi severim. Başarılı olmak için değerlerimden taviz vermek veya gerçekleri görmezden gelmek zorunda kalmak istemem. Umarım benim söylediğim şeyleri anlamak için, bu işin içinde yeterince uzun bir süre kalırsınız. ”
 
Başarı aslında bizim kendimizle yaptığımız pazarlığın sonucunda ödülümüze biçtiğimiz değerdir. Bazılarımızın hayalleri çok büyük, o yüzden herhangi bir kafa karışıklığına yer yoktur. Bazılarımızın hayal kuracak cesareti veya bilgisi yoktur. Bilgi ile cesaretin buluştuğu, derinlemesine ineceğiniz, bir liderin düşünce ve duygu dünyasında gezinebileceğiniz ve kendinize çok değer katacak bir eser … Keyifli okumalar … 19 Aralık 2013


                                      Sevda ÇUBUK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder