Çeviri

8 Ekim 2014 Çarşamba

BİR HİKAYEM VAR - II

8 Ekim 2014
Bölüm 2



Bir fikrin doğum sancısı

Öncelikle sanal test esnasında benim kendimle ilgili düşüncelerimi sordukları kısma verdiğim cevap :

'' Kendimi iyi tanıyorum, entellektüel bir birikimim, analitik bir zekam var, gıda mühendisiyim: Misyon ve vizyonumla sektörümdeki insanların vizyonu çok farklı...Sektörüm ve ben ayrı dünyaların insanıyız. Kişiliğime, değerlerime uygun bir iş ortamında yer almak istiyorum. Çalıştığım ortamdaki insanların benimle yakın hayat görüşleri olmasını istiyorum. Hayat görüşüm: dünya vatandaşı, değerleri olan, prensipleri olan, etik, adaletli, zeki, sorumluluk sahibi, geleceğini korumak isteyen, kuralları olan ve bu kuralların kişiden kişiye değişmediği bir kurumda-ortamda çalışmak istiyorum. Çalışırken aile de kurmak istiyorum, çocuk da bakmak istiyorum. Özel hayatımı sömürmicek bir iş arıyorum. Sizden beklentim kişilik yapıma uygun bir sektöre beni yönlendirmeniz ve kendimle ilgili tamamlamam gereken eğitimler konusunda beni bilgilendirmeniz.''

Şimdi kariyer koçumun, yazdıklarıma istinaden benim için yaptığı analizi paylaşıyorum:

''Senin hakkinda okuduklarım bana gösteriyor ki; kendini mesleki ve kişisel gelişimine adamiş,bunun için çabalamiş ve hala çabalayan azimli, hedefleri olan, ilkeli, cok yönlü, araştirmaci, alanında eğitimler almış bunun yani sira sitemize basvuran bir çok kullanici gibi bu potansiyeli nasil kullanacagi konusunda destek bekleyen biri var karşimda…Yine kendini bana anlattığın bölümden anliyorum ki, cok guclu bir kalemin ve kendine dair önemli tespitlerin var. Kendini tanımak ve bilmek senin güçlü yanın..

Öncelikle yaratıcı, güvenli, ilerleme ve esnek çalışma saatleri sunan, bireysel uzmanlaşma ve takım çalışmasi odaklı işler senin alternatiflerin olabilir.


Kariyer alternatiflerinle ilgili daha fazla araştirip spesifik tercihler yapmak önünü görmeyi daha da kolaylaştiracaktir.

Bugünkü iş hayatında iş ve hayat iç içe geçmiş durumda. Dolayısıyla kariyerini ve hayatını birbirinden ayrı düşünemezsin. Bu yüzden kariyer hedeflerini belirlerken öncelikle nasıl bir hayat yaşamak istediğine karar vermelisin. Gelecekteki hayatını detaylarıyla görebilmen, hedeflerine giden yol için iyi bir başlangıç noktası.

Başarılı bir kariyer için, neler yapabildiğini değerlendirmek yetmez. Ne istediğini de bulmalısın. Sen kariyerinde ne istediğini biliyorsun. Bu netlik, başarılı bir kariyer yolunda kararlılıkla yürümeni sağlayacaktır.

Hayat sadece fırsatları değil, zorlukları da içinde barındırır. Para, unvan gibi ödüller ya da işini kaybetme gibi korkular hayatın getirdiği zorlukları aşmak için gerekli motivasyonu sağlamaz. Bunun için içsel motivasyon gerekir. Sen bu içsel motivasyona sahipsin. Geleceğini kurgulamaya devam ettiğin takdirde, zorluklarla karşılaşsan bile yolunda kararlılıkla ilerleyebilirsin.''


Şimdi yüzümde bir tebessümle okuyorum bu yazıyı, çok yol katetmişim. Güçlü bir kalemim olduğunu bana hatırlattığı için kendisine sevgilerimi sunuyorum.


                                       Sevda ÇUBUK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder