Çeviri

7 Ekim 2014 Salı

BİR FİKRİN PSİKOLOJİSİ

7 Ekim 2014


Bir fikrin doğum sancısı
 

Bir fikrin iç dinamikleri, en küçük parçalanamayan parçası. Fikrin insan üzerinde yaratacağı duygu etkisi  fikrin psikolojisini oluşturur: heyecan, zevk, sevinç, hırs, huzur, barış, güç, kontrol, tutku, hitap ettiği duyu: her fikrin bir kokusu vardır, aslında 5 duyusu vardır: dokunma,duyma,koklama,tatma,görme: fikriniz neye benziyor tasvir eder misiniz, resmini çizebilir misiniz, kokusu neye benziyor,
tadı nasıl, dokunduğunuz zaman sıcak mı soğuk mu elektrik yüklü mü , sesi nasıl- fikriniz hangi sözcükleri fısıldıyor, bir şarkı olsa hangi şarkıyı söylerdi.


Duyular zamanla gelişir, fikirler de zamanla kıvamına gelir. Her yaratıcı fikrin 3 tamamlanma aşaması vardır.

**  birinci aşama: ham- mutlak düşünce
**  ikinci aşama: yarı işlenmiş- tecrübe edilmiş-    deneme sürecinde- hayatta kalma mücadelesi  veriyor
**  üçüncü aşama: fikrin 5 duyuyu kazanmış halidir, farkındalık halidir. Fikriniz artık parçalanamaz bir bütündür, bir karakteri- çekirdek yapısı vardır ve yaşam siklusunda yerini almıştır.

Fikrin karakter analizi: dürtüsel mi? sezgisel mi?
Fikrin antagonisti , onu söndürme, yok etme gücüne sahip çekirdek yapı:fikriniz dürtüsel ise sezgisel yaklaşım fikrinizi yok edebilir, fikriniz sezgisel ise dürtüsel bir yaklaşım fikrinizi yok edebilir: işin bu kısmında ekosistem devreye girer ve bir annenin çocuğunu koruması gibi fikri kanatları altına alır. Dürtüsel bir fikir derken örneğin; enerji içeceği sektörüne yeni, zengin içerikli bir ürün hazırladığınızı düşünelim, burada sağlık sektörü , sağlıklı yaşam dernekleri sizin antagonistiniz olabilir, enerji içeceklerinin yapay elementler içerdiğini söyleyip, sağlığa zararlı olduğunu vücut metabolizmasını olumsuz etkilediğini söyleyebilirler. Diyelimki bütün banka hesaplarını birleştirdiğiniz ve webde kendi bulut alanınızda istediğiniz gibi kontrol edebildiğiniz, tasarrufu ön plana çıkaran bir bankacılık uygulaması geliştirdiniz: bu sezgisel bir fikirdir çünkü bilgi üzerine kurulmuştur ve amaç hayatı kolaylaştırmak ve bilinçlenmektir, antagonistiniz dürtüsel bir yaklaşımdır: bunu güvenli bulmuyorum, ya hesabıma girilirse, veya ben bankada müşteri temsilcisi ile yüz yüze konuşmayı ve ya derdimi telefonda anlatmayı seviyorum veya bir bankanın diğer banka hesabımı bilmesini istemiyorum ve ya ben tasarrufu öğrenmek istemiyorum, istersem kendim öğrenirim bana bunu anlatmak bankaya mı kalmış, gibi bir sürü şey. Burada ana nokta 3 saniyede anlaşılabilen bir şey yapmıyorsanız dürtüsel antagonist hemen iş başına geçer ve ya uzmanlık düzeyinde bir bilgi vermiyorsanız sezgisel antagonist hemen karşınıza dikilir. Fikirlerin karşıt psikolojilerine karşı verdiği bir savaştır aslında hayatta kalma ve büyüme mücadeleleri.
 
                                     Sevda ÇUBUK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder